Garanti og reparasjoner

HVA DEKKER SAMSONITES GARANTI?

Samsonites garanti dekker produksjonsfeil i den perioden som er oppgitt i garantien. Den dekker ikke skader som skyldes vanlig slitasje, feil bruk (for eksempel transport av uvanlige gjenstander), forsømmelser, uhell, sliteskader, skader som følge av ekstreme temperaturer, løsemidler, syrer, vann eller transportskader (som skyldes for eksempel flyselskap).
Hvis det oppstår et problem med Samsonite-produktet ditt som skyldes produksjonsfeil, reparerer eller erstatter vi produktet ditt. Slike reparasjoner eller erstatninger dekkes av oss, inkludert kostnadene for å returnere produktet til deg. Men du er ansvarlig for eventuelle kostnader knyttet til å levere produktet til et Samsonite servicesenter. Klikk her hvis du vil lese garantien i sin helhet.

HVILKE DOKUMENTER TRENGER JEG TIL EN GARANTISAK?

For å få garantiservice trenger du en kopi av den opprinnelige kvitteringen på kjøpet eller en kopi av den elektroniske ordrebekreftelsen.

KAN PRODUKTET REPARERES SELV OM PROBLEMET IKKE DEKKES AV GARANTIEN?

Ja, vi tar gjerne en titt på Samsonite-produktet ditt. Vårt autoriserte reparasjonssenter kontrollerer kofferten og forteller deg hva reparasjonen vil koste, slik at du kan velge om den skal utføres. Klikk her for å se informasjon om reparasjonssenteret vårt.

JEG HAR KJØPT KOFFERTEN MIN I ET ANNET LAND / PÅ ET ANNET KONTINENT. GJELDER GARANTIEN MIN OVERALT?

Ja, det gjør den. Samsonite tilbyr global garanti. Det betyr at den er gyldig overalt, og at du kan få produktet reparert ved ethvert Samsonite servicesenter over hele verden. Ta godt vare på kjøpsbeviset og/eller en kopi av ordrebekreftelsen.

HVOR KAN JEG FÅ REPARERT SAMSONITE-PRODUKTET MITT?

Samsonite-produkter kan repareres på Samsonites autoriserte reparasjonssentre. Hvis det gjelder en garantiservice, må du legge frem en kopi av den opprinnelige kvitteringen på kjøpet eller en ordrebekreftelse. Klikk her for å se informasjon om reparasjonssenteret vårt.

HVA GJØR JEG HVIS KOFFERTEN MIN ER BLITT SKADET UNDER EN FLYREISE?

Hvis du ser at kofferten er blitt skadet under en flyreise, må du varsle flyselskapet om skaden idet du ankommer destinasjonen. Det kan du vanligvis gjøre ved kundeskranken i bagasjeområdet. Selskapet du reiser med, kan ha ansvar for skaden og skal i så fall tilby reparasjon, erstatning eller kompensasjon. Slike skader dekkes ikke av Samsonites garanti, men vi kan gi deg de nødvendige dokumentene eller utføre eventuelle nødvendige reparasjoner. Klikk her for å se informasjon om reparasjonssenteret vårt.

HVA GJØR JEG HVIS KOFFERTEN ER BLITT SKADET AV EN ANNEN TRANSPORTØR (BUSSELSKAP, TOG …)?

På samme måte som du kan rette erstatningskrav mot flyselskaper ved ankomst, kan du rette krav mot andre transportører for å få riktig kompensasjon for skadene. Klikk her for å se informasjon om reparasjonssenteret vårt.

Hvordan registrerer jeg produktet mitt?

Du kan registrere alle Samsonite-kjøpene dine på vår mysamsonite-plattform.
Alle produktene vil vises på produktoversikten din, der du kan finne mer informasjon om det spesifikke produktet, for eksempel låseinstruksjoner, se garantien din og be om service, for eksempel personalisering.
Det er også mulig å laste ned kjøpsbeviset ditt i tilfelle du noen gang trenger det.
Du kan starte her: MY SAMSONITE
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt?
kontakte oss