Frakt og returer

Leveringsalternativer

Leverings restriksjoner

Det blir ikke utført leveringer til postboks adresser (inkluder APO/FPO adresser).

Vi leverer fra mandag til fredag, unntatt offentlige helligdager.

Bruk www.samsonite.no for bagasje og kofferter som skal leveres i Norge.

Retningslinjer for returer

Din angrerett

Vi garanterer at du blir fornøyd. Hvis du ikke er helt fornøyd med ditt kjøp i nettbutikken vår, kan du returnere ubrukte varer i original emballasje forutsatt at du overholder reglene som beskrives her. Du har angrerett i ti kalenderdager fra leveringsdato. Angreretten gjelder ikke personlig tilpassede varer.

Alle varer må returneres i ubrukt stand, med etiketter, bruksanvisninger, garantibrosjyre og andre merker og innpakning, og i opprinnelig emballasje. Du har ansvaret for å returnere produktene til oss så raskt som mulig. Hvis varene som returneres, ikke kan selges på nytt, tar vi ikke imot varene.

Du må følge denne returprosedyren for å kunne benytte deg av angreretten din :

Instruksjoner for returer
  1. Fyll ut returskjemaet. Innen 3–5 arbeidsdager sender vi deg en e-post med en returetikett, et returnummer og mer informasjon om hvordan du skal gjennomføre returen.
  2. Pakk ned varene som skal returneres (kun ubrukte varer, med etiketter, bruksanvisninger, garantibrosjyrer, andre merker og innpakning) i den opprinnelige esken for å forhindre at de blir skadet under frakt.
  3. Skriv ut returetiketten, og fest den på returpakken. Returetiketten inneholder all nødvendig informasjon, som ditt navn, din adresse og returadressen, ditt telefonnummer, varenummer og/eller beskrivelse av varen som returneres samt returnummeret.
  4. Les instruksjonene for returer grundig, og kontakt vår ekspressfraktleverandør for avhenting som angitt i instruksjonene for returen. Du må avtale avhenting med vår ekspressfraktleverandør innen syv arbeidsdager fra den datoen vi sendte deg e-posten med returetikett, returnummer og instruksjoner for retur.
  5. Hvis du har oppfylt alle kravene til retur, vil vi refundere kjøpsprisen, inkludert standard fraktkostnad. Refusjonen sendes til deg innen 14 dager etter at du har fylt ut returskjemaet og vi har mottatt bevis på at vårt fraktselskap har hentet returen.
  6. Hvis du ikke har overholdt alle kravene, vil vi sende deg en e-post hvor vi forteller hvorfor vi ikke kan godkjenne din retur innen 14 dager.
Du må kun returnere varer du har kjøpt i nettbutikken vår på denne måten. Produkter som er kjøpt i nettbutikken, kan ikke refunderes eller returneres til våre butikker eller forhandlere.

Defekte produkter, skadede produkter, produkter som har blitt borte under frakt og produkter som er levert feil.

Du må undersøke om forsendelsen er riktig når du mottar den. Hvis det er avvik eller problemer med din bestilling, må du følge returprosedyren som beskrevet under "Din angrerett" innen 24 timer. Skadede varer eller varer som returneres på grunn av en feil vi har gjort, vil også refunderes med kostnaden for å returnere varen. Når det er mulig, sender vi deg en ny e-post med fraktinformasjon, og vi vil automatisk og umiddelbart sende riktig vare til deg på vår egen regning.